כשהנשמה יורדת לגלגול חיים חדש,
היא לפעמים לוקחת עליה יותר שיעורי חיים,
ממה שהיא צריכה, בעצם יותר ממה שנכון לה.
הנשמה מונעת מהרצון לנצל את הגלגול,
לכמה שיותר התנסויות ושיעורים,
כדי לצמוח ולהתפתח כמה שיותר בגלגול אחד.
עודף השיעורים שהנשמה בחרה עלול ליצור קושי בחיים האלה
לפעמים, עודף השיעורים שהנשמה בחרה,
יוצר אצלה עומס רגשי,
שמפריע לה לעבור את השיעורים שבחרה לגלגול.
המדריכים למעלה שעוזרים לנשמה לבחור את שיעורי החיים לקראת הגלגול,
מנסים לשכנע אותה לוותר על חלק מהשיעורים,
שאינם חיוניים להתפתחות שלה.
אבל חלק מהנשמות מתעקשות להספיק כמה שיותר,
ולכן לא מוכנות לוותר.
כך קורה שנשמה יורדת עם שיעורים עודפים,
שיוצרים אצלה עומס רגשי רב,
ומפריעים לה ליהנות מהחיים.
לפעמים הנשמה "נתקעת" בשיעור,
בגלל שהיא השקיעה אנרגיה בשיעור שאינו חיוני עבורה,
שהוא בעצם שיעור מיותר.
השיעור המיותר גוזל ממנה אנרגיה,
ולא משאיר לה מספיק אנרגיה כדי להתמודד עם השיעור החשוב.
מה שרצוי הוא לשחרר את השיעורים הפחות חשובים,
ולהתמקד בשיעורים המשמעותיים ביותר להתפתחות.
דוגמה לעומס שנוצר בחיים מעודף שיעורי לימוד באוניברסיטה
זה בעצם דומה לסטודנט באוניברסיטה שאומר שמעניין אותו ללמוד רפואה,
משפטים וכלכלה, והכל ביחד.
לאנשים ברור שהוא תלמיד מוכשר,
שמסוגל להתמודד עם לימודי הרפואה, או לימודי המשפטים, או כלכלה.
אבל הוא רוצה ללמוד הכל ביחד.
כבר בחודש הראשון, העומס בלימודי הרפואה לוקח לו הרבה זמן ומאמץ,
ובגלל העייפות, הוא לא מצליח להתרכז בלימודי המשפטים,
ונכשל במבחן הראשון.
הכישלון במבחן גורם לו לתחושת כישלון קשה,
ובגלל זה קשה לו להתרכז בשיעורי הרפואה,
וגם שם הוא נכשל.
לכולם ברור שהסיבה שהוא נכשל,
היא בגלל שהוא לקח על עצמו יותר מידי.
אותו העיקרון קיים גם כשהנשמה לוקחת על עצמה יותר מידי שיעורי חיים בגלגול אחד.
בעידן הקודם, נשמה בגלגול לא הייתה יכולה לעשות שינוי בשיעורי החיים שהיא בחרה.
בעידן הזה, הנשמה יכולה לשנות.
ההדרכה בחרה להביא תהליך קצר ופשוט זה,
לכל מי שבוחר בכך, כדי לשחרר את עצמו מהשיעורים העודפים.
דוגמא לשינוי משמעותי שקרה כתוצאה מהתהליך של שחרור השיעורים העודפים:
מישהי שהבת שלה היתה אימא יחידנית במצב כלכלי קשה,
ולכן גרה איתה.
האיחשה חוותה קושי עצום מול הבת, והן רבו ביניהן לעיתים קרובות.
היא הרגישה שהבת מנצלת אותה כל הזמן כדי לשמור על הילדה,
ולא באמת מתחשבת בצרכים של האישה.
האישה לא ראתה כל דרך לשינוי,
כי היה ברור לה שלבת לא היה מספיק כסף לחיות בזכות עצמה,
ולכן היא הרגישה שהיא תקועה במצב הזה..
באותו היום שעשתה את המדיטציה,
האישה חזרה הביתה ומוצאת את ביתה עם ארגזים עוסקת באריזה.
היא הייתה מופתעת ביותר, ושאלה את הבת מה זה כל הארגזים האלה.
הבת סיפרה לה בשמחה, שהיא הייתה במחלקת הרווחה של המועצה,
ושם ארגנו לה סבסוד של דמי שכירות.
היא מצאה דירה,והיא עוברת לשם עוד שבוע.
האישה הייתה מופתעת מאד.
היא הבינה שכנראה השיעורים שלה מול ביתה,
היו חלק מאותם שיעורים עודפים מגלגול קודם,
שאותם היא שחררה במדיטציה.
כשהיא שחררה אותם,
הבת יכלה לשחרר אותה מההתמודדות המיותרת ביניהם.